Autocross Európabajnoki futam – Nyírád 1.

Kis jargany-nagy zaszlo.jpg Ismét autóversenyen jártam a hétvégén, ezúttal az autocross EB nyírádi futamán. Na de mi is az az autocross? Nos az autocross egy nem szilárd burkolatú (salak) pályán rendezett gyorsasági autóverseny. Rendkívül látványos, egyrészt mivel az egész pálya belátható, másrészt mivel igen gyakori a test-test elleni küzdelem, ütközések, agresszív előzések, látványos keresztbecsúszások. Minden versenyző 3 előfutamban indulhat, innen a legjobb 10 jut tovább.

Az előfutamok 4 körösek, és mivel az autocross pályák 600 és 2000 méter közötti hosszúságúak, így rendkívül gyorsak és pörgősek. De ne higgyük, hogy ennyi idő alatt nem történhet sokminden, hiszen szinte nincs is olyan futam, ahol legalább egy autó ne esne ki, akár ütközés, megpördülés, vagy műszaki hiba miatt, ráadásul a pálya bármely pontján lehetséges az előzés.

 Kipufogo.jpgKolasuveg a motorban.jpgKozelharc.jpg

A döntők már 6 körösek, és csak itt dől el a versenyzők végső sorrendje. 4 kategóriában folynak a versenyek: Divízió 1: karosszériás homológ autók (pl. Mitsubishi Lancer, Ford Focus, stb.) Divízió 3A: max 1600ccm-es motorral szerelt épített autók (a köznyelvben szöcskék) Divízió 3: max 4000ccm-es motorral szerelt épített autók Junior: max 600ccm-es (rendszerint motorkerékpárból származó) motorral szerelt épített autók A nagyobb géposztályokban a motorok feltöltöttek, és nem ritka a 4-500 lóerő sem, az autók hátsókerék vagy 4×4 meghajtásúak.

 Motor csigaval.jpgMotor.jpgMuszerfal.jpg

Na akkor lássuk, hogy is láttam a a nyírádi futamot. Reggel fél 8 után indultunk, hogy ne maradjunk le semmiről (Nyírád Sümegtől nem messze van, másfél óra alatt kényelmesen oda lehet érni). Mivel nem én vezettem, így az útrészemről annyi volt, hogy Soprontól nem messze elaludtam, és már majdnem ott voltunk mikor felébredtem, így ezúttal a színes útleírás elmarad. A pályát egyébként nem nehéz megtalálni.

 Porfelho.jpgSzaguldo szocskek.jpgSzeles hatso.jpg

Miután leparkoltunk egy kis placcon (a fő parkoló, mint kiderült valahol a túloldalon lett volna), egy kis gyaloglás következett a pályáig. A bejáratnál kétféle jegyből lehetet választani, volt sima 4000-ért és a depóba való belépésre is feljogosító egy ezressel drágábban, természetesen mi ez utóbbit választottuk (mint gondolom minden valamire való autómániás).

 Mivel éppen volt fél óránk az első futamig, így rögtön a depóval kezdtük, ahol igazán közelről lehetett megnézni a versenyautókat (megtapizni, körbefotózni, fejet bedugni a motorba, szóval bármit lehetett). Láttunk is soksok érdekes megoldást, a Tátra motoros V8-as szöcskétől a motortérbe beépített kólásüvegig. Miután közeledett a futam kezdete, kerestünk egy jó helyet a pálya melett.

Szocskek.jpgTuning Golf maskeppen.jpgV8.jpg

mire jo a ragasztoszalag.jpgsundiszno.jpg

második rész

4607 / 1431 látogató

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.