Autocross Európabajnoki futam – Nyírád 2.

A palya.jpgA nézőknek kijelölt helyek körben voltak a pálya körül, ráadásul kb. 6-8 méterrel a pálya felett, így csodálatosan be lehetett látni az egész pályát, bármelyik oldalra is ment az ember. Miután megkezdődtek a futamok, folyamatos volt a látnivaló egészen délután 5 óráig, mindössze 2 hosszabb szünettel, ami kiválóan alkalmas volt az evés-ivás-wc zés problémakör rendezésére. A futamok gyors egymásutánban követték egymást, a szervezés, pedig abszolút profi volt, semmi fennakadás.

Futam után pillanatok alatt letakarították a pályáról az esetleg ott ragadt lerobbant vagy törött autókat, két-három futamonként, pedig a tűzoltóság két locsolókocsija tett egy-két kört, amire nagy szükség volt, hiszen hétágra sütött a nap, és a folyamatosan kipörgő kerékkel száguldó, minden kanyart driftelve vevő autók óriási port vertek fel. Az egyik locsolókocsi a pálya emelkedő részén komoly kihívásokkal küzdött (egy öreg IFA volt), drukkoltunk is neki, nehogy szégyenszemre visszaguruljon, de azért megoldotta a feladatot.

 Always Coca-cola.jpgFelvonulas.jpgGolf akcioban 2.jpg

Kisebb fennakadást csak az okozott, amikor egy teljesen jogosan kizárt külföldi versenyző megmakacsolta magát, és miközben levontatták volna a rajtrácsról, beletaposott a fékbe, és csak hosszas győzködés után volt hajlandó engedni. Külön dicséretet érdemel a hangosbemondós ember is, aki szórakoztatóan és fáradhatatlanul kommentálta végig az egész napot, még érdekesebbé téve a versenyeket. Márpedig érdekességből nem volt hiány. Az autocross nem egy finomkodó műfaj, gyakran összeérnek az autók, sőt olyan is előfordult, hogy az egyik egyszerűen átgázolt a másik orrán. De volt 3 keréken célba döcögő autó, falnak csapódás, és persze itt a normális kanyarvétel úgy néz ki, hogy már tucatnyi méterrel az ív előtt keresztben állnak az autók. Közben a kipufogók sokszor méteres lángokat lövellnek.

 Golf akcioban.jpgGyoztes.jpgHorpadasok.jpg

Végül beszéljünk a magyar sikerekről, mert bizony voltak ilyenek, mégpedig nem is kicsik: Béki Martina a Juniorok közt az 5. helyről indulva megszerezte a 2. helyet a döntőben. Fantasztikus volt látni, hogy ez a mindössze nem egészen 11 éves kicsi lány milyen jól vezet. Kárai Tamás, pedig a Divízió 1-es kategóriában megismételte 2005-ös sikerét és ezzel megszerezte a magyar autócross történetének második európabajnoki futamgyőzelmét. Mégpedig nem is akárhogyan! A döntőben a 6. helyről rajtolt, de egyszerűen állva hagyta a többieket, és az első kanyart már az élen haladva fejezte be, majd folyamatosan növelve előnyét fölényesen győzött. Ezzel a pontversenyben feljött a 4. helyre, és további jó szerepléssel esélye van rá, hogy a bajnokságot akár dobogós helyen zárja.

 Huto.jpgJunior ezustermes.jpgKanyar.jpg

A végére, pedig egy negatívum: a profi rendezés és a csodálatos időjárás ellenére meglepően kevés néző volt, pedig ez a rendezvény igazán megérdemelte volna a nagyobb érdeklődést. Remélem jövőre sokkal többen, leszünk, én biztosan, visszatérek. Addig is nézegessétek a képeket kedvcsinálónak!

Phoenix

első rész

2846 / 1158 látogató

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.