Sopron.info.hu

Kirándulás Sopronból-Pozsonyba

2007 júl 24 / #pellengér

Kirándulás Sopronból-Pozsonyba Gyakran kirándulgatunk, elhagyjuk a várost egy vagy két napra, kikapcsolódni. Gyakori úticéljaink: Pozsony, Bécs, Puchberg, Fertő, Balaton stb…
 Most hétvégén, nejemmel kettesben Pozsonyba utaztunk. A neten foglaltam szállodát, a legutóbbi odalátogatásunk óta, (amikor ott is aludtunk) ami kb. 3 éve volt a szálláshelyek ára minimum megduplázódott, nem nagyon kapni szobát a belvárosban 20.000,- Forint alatt,. De inkább ennél is több, márpedig a belvárosi szálláshoz ragaszkodtam, nem akartam autókázni, tudtam, hogy ebben a nagy melegben

Kirándulás Sopronból-Pozsonybabiztos legurítok pár korsó sört (ez így is volt. Végül ís, ami szobát foglaltam az nem felelt meg, a netes infóhoz képest, ami pár perc sétára írta a centrumtól, nagyon messze volt, több sugárutat kellett volna bandukolni, hogy elérjük a történelmi belvárost. Így maradt a „jó bevált” Hotel Kyjev. Legutóbb kb. 12.000,-Ft volt egy éjszaka, most kb. 21,000,- Ft ért kaptunk egy szobát, ami annyira lepukkant és szocreál volt, hogy azt nem is tudom szavakba önteni, majd mellékelek egy képet a fürdő radiátoráról és wc-jéről, a többit képzeljétek hozzá, hogy az egész ennyire avitt volt. Koszos szőnyeg, koszos fal, kopott kád, ocsmány klotyó…de mindegy, nem nagyon szokott érdekelni, hogy hol alszom, inkább szeretem élvezni az élményeket, amit a kirándulóhely nyújt.

Kirándulás Sopronból-PozsonybaKirándulás Sopronból-PozsonybaKirándulás Sopronból-Pozsonyba

És ez Pozsonyban bizony nagy-nagy élmény…a történelmi belváros minden háza teljesen fel van újítva, az útburkolatok mindenhol tökéletesek, gránit vagy márvány. Kicsit úgy éreztem magam mintha nem egy volt szoc. országban járnék , hanem mondjuk Svájcban. Rengeteg a turista, ahogy láttam nagyszámú belföldi ember is tolongott a centrumban. Éjfélkor, mikor még mi is róttuk a köröket a gyönyörű utcákon, tereken, több ezer fiatal szórakozott evett-ivott.

Nagyon jónak tartom, hogy a szórakoztató centrumot nem a város peremére tették, hanem egy kis „soho”-t hoztak létre a műemlék falak között. Éttermek, pubok, kávézók követik egymást, mindenhol full ház, örül az ember ha az éjjel közepén talál magának egy szabad asztalt valahol, pedig higgyétek el rengeteg a szórakozó hely az óvárosban, de a tömeg is hömpölyög, kiüvölt a zene a kocsmákból… Pedig nem szombat este volt, „csak” péntek…Miután jócskán kiszórakoztuk magunkat, ettünk-ittunk (sajnos most nem a kedvenc szlovák kocsmámban, hanem kínai étteremben, mert a nejem él-hal a keleti kajákért)  hazamentünk.

Másnap meglátogattuk a felújított „UFÓ” hidat. Sokáig zárva volt, de most ismét várja a látogatókat, odafent kávézóval, étteremmel, de fő attrakciójuk a nagyon modern és tetszetős belsőépítészet. A hídon levő ufó-gömb tetején kilátó található ahonnan gyönyörű panoráma nyílik az egész városra, a Dunára, a várra, a nevezetességekre és a folyó túloldalán elhelyezkedő bevásárló centrumra és panelrengetegre (a hídra lifttel lehet felmenni, térítés ellenében).

Összegezve nagyon ajánlom, hogy meglátogassátok Pozsonyt, nincs messze, kb. 50 perc Ausztriának és nagyon gyönyörű. A Kulturális látnivalókkal, most nem untattalak titeket, de ha elmentek olvassatok kicsit utána és feltétlenül nézzétek meg ami érdekel.  Arra azért vigyázni kell, hogy hol eszel-iszol, mert az óvárosban többszöröse az ára mindennek, mint pár utcával odébb…Jó utat.