Sopron.info.hu

3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron

  2007 szept 04 / #csak úgy

3. Nemzetközi BMW találkozó3. Nemzetközi BMW találkozó Szeptember 1-2 között, 3. alkalommal rendezték meg városunkban a BMW tulajdonosok találkozóját. Mint a márka rajongója, és leendő BMW tulajdonos, természetesen én is ott voltam. Annak, aki kilátogatott a rendezvényre 2 dolog rögtön feltűnhetett. Az egyik természetesen a rengeteg BMW, annyi, amennyit más körülmények közt sosem láthat az ember egy helyen. A másik pedig, hogy óriási többségben voltak a régebbi típusok, még a ritkaságszámba menő veterán gépekből is több volt, mint a legújabb típusokból. Persze ez nem véletlen…ahhoz, hogy egy adott modellnek kultusza legyen szükség, van néhány évre.

A legtöbb példány természetesen az E30 és E36-os (a 3-as család 1982-91, illetve 1991-2000-ig gyártott változatai), típusok közül került ki, hiszen ezek a legnépszerűbb alapjai az átépítéseknek, egyrészt klasszikus formájuknak, másrészt mára elérhetővé vált áruk miatt is.

3. Nemzetközi BMW találkozó3. Nemzetközi BMW találkozó3. Nemzetközi BMW találkozó

3. Nemzetközi BMW találkozó3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron

Mivel sportos, hátsókerék hajtású autókról van szó, így nem maradhattak el a driftelős, gumiégetős show elemek sem, láthattunk 4,4 literes V8-as motorral felszerelt E30-as drift autót is, míg egy másik bemutató autóra vastagon rárakódott gumiporral a lengén öltözött autómosó csajoknak gyűlt meg a baja (nem is bírtak vele, így a gumipor végül maradt a kocsi oldalán). Volt még szlalom verseny, drift és BMW totó, pocketbike verseny, és sok egyéb program is, majd sötétedés után a díjakat is kiosztották. Ekkor egykét autó rögtönzött még egy kis gumiégetést, pörgésforgást, aminek a szervezők (és valószínűleg a mögöttük álló autók tulajdonosai) nem igazán örültek, bár látványnak nem volt rossz.

3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron

3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron

Igaz én sem lettem volna teljesen nyugodt ha a kocsimtól pár méterre adja ezt elő valaki. Sajnos a másnapra ígért felvonulás a városban elmaradt, fél füllel azt hallottam, hogy a rendőrségi engedélyt nem kapták meg. Kár érte, nem lett volna utolsó látvány, ha csak az ot tlevő autók fele felvonul. Magyarországon rengeteg negatív előítélet fűződik a márkához, azaz sokan úgy gondolják, hogy kizárólag egybenyakú, aranyláncos maffiózok vesznek BMW-t. Természetesen ennek nem sok alapja van, csak az emberek mindig a néhány negatív példára emlékeznek.

PICT0027.jpg3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron

3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron

A fent említett réteg meg ugyanúgy kedveli a többi presztizs márkát is. Na de milyen emberek is tartoztak az autókhoz itt a találkozón? Meglehetősen vegyes volt a kép, fiatalok, idősebbek, férfiak és nők vegyesen, voltak borzalmas lejárt német diszkóslágereket vidáman éneklő németek, kedves öregúr, dögös osztrák csajok egy szintén dögös kabrióval, voltak akik a gyári állapotú autót favorizálták, de voltak akiknek még a lámpájában is LCD monitor vigyorgott, és persze olyanok is akik inkább a veterán autókat kedvelték. De mindannyian büszkék voltak az autójukra.

3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron

3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron

Végül néhány érdekesség a márkáról:

-A BMW logó egy propellert formáz, mivel a cég kezdetben repülőgépmotorokat gyártott (1922-től)

-a cég 1923-tól gyárt motorkerékpárokat és 1929-tól autókat -Magyarországon 1962-ben alakult először BMW márkaklub

-a híres McLaren F1 szupersportkocsit BMW motor hajtja

-a BMW formula-1-es 1500ccm-es turbomotorja 1982-ben több mint 1000 lóerős volt (rövid időre akár az 1500 lóerőt is megközelítette)

-a jellegzetes BMW „vese” 1933-ban jelent meg a BMW 303-as modellen

-a BMW eredetileg Lamborghini céget bizta meg az M1 szupersportkocsi prototípusának kidolgozásával a 70-es években, de 1978-ban a Lamborghini pénzügyi helyzete miatt visszavették az irányítást a project felett. Az M1 volt a BMW egyetlen középmotoros típusa.

3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron