3. Nemzetközi BMW találkozó Sopron
3. Nemzetközi BMW találkozó Szeptember 1-2 között, 3. alkalommal rendezték meg városunkban a BMW tulajdonosok találkozóját. Mint a márka rajongója, és leendő BMW tulajdonos, természetesen én is ott voltam. Annak, aki kilátogatott a rendezvényre 2 dolog rögtön feltűnhetett. Az egyik természetesen a rengeteg BMW, annyi, amennyit más körülmények közt sosem láthat az ember egy helyen. A másik pedig, hogy óriási többségben voltak a régebbi típusok, még a ritkaságszámba menő veterán gépekből is több volt, mint a legújabb típusokból. Persze ez nem véletlen…ahhoz, hogy egy adott modellnek kultusza legyen szükség, van néhány évre.
A legtöbb példány természetesen az E30 és E36-os (a 3-as család 1982-91, illetve 1991-2000-ig gyártott változatai), típusok közül került ki, hiszen ezek a legnépszerűbb alapjai az átépítéseknek, egyrészt klasszikus formájuknak, másrészt mára elérhetővé vált áruk miatt is.
Mivel sportos, hátsókerék hajtású autókról van szó, így nem maradhattak el a driftelős, gumiégetős show elemek sem, láthattunk 4,4 literes V8-as motorral felszerelt E30-as drift autót is, míg egy másik bemutató autóra vastagon rárakódott gumiporral a lengén öltözött autómosó csajoknak gyűlt meg a baja (nem is bírtak vele, így a gumipor végül maradt a kocsi oldalán). Volt még szlalom verseny, drift és BMW totó, pocketbike verseny, és sok egyéb program is, majd sötétedés után a díjakat is kiosztották. Ekkor egykét autó rögtönzött még egy kis gumiégetést, pörgésforgást, aminek a szervezők (és valószínűleg a mögöttük álló autók tulajdonosai) nem igazán örültek, bár látványnak nem volt rossz.
Igaz én sem lettem volna teljesen nyugodt ha a kocsimtól pár méterre adja ezt elő valaki. Sajnos a másnapra ígért felvonulás a városban elmaradt, fél füllel azt hallottam, hogy a rendőrségi engedélyt nem kapták meg. Kár érte, nem lett volna utolsó látvány, ha csak az ot tlevő autók fele felvonul. Magyarországon rengeteg negatív előítélet fűződik a márkához, azaz sokan úgy gondolják, hogy kizárólag egybenyakú, aranyláncos maffiózok vesznek BMW-t. Természetesen ennek nem sok alapja van, csak az emberek mindig a néhány negatív példára emlékeznek.
A fent említett réteg meg ugyanúgy kedveli a többi presztizs márkát is. Na de milyen emberek is tartoztak az autókhoz itt a találkozón? Meglehetősen vegyes volt a kép, fiatalok, idősebbek, férfiak és nők vegyesen, voltak borzalmas lejárt német diszkóslágereket vidáman éneklő németek, kedves öregúr, dögös osztrák csajok egy szintén dögös kabrióval, voltak akik a gyári állapotú autót favorizálták, de voltak akiknek még a lámpájában is LCD monitor vigyorgott, és persze olyanok is akik inkább a veterán autókat kedvelték. De mindannyian büszkék voltak az autójukra.
Végül néhány érdekesség a márkáról:
-A BMW logó egy propellert formáz, mivel a cég kezdetben repülőgépmotorokat gyártott (1922-től)
-a cég 1923-tól gyárt motorkerékpárokat és 1929-tól autókat -Magyarországon 1962-ben alakult először BMW márkaklub
-a híres McLaren F1 szupersportkocsit BMW motor hajtja
-a BMW formula-1-es 1500ccm-es turbomotorja 1982-ben több mint 1000 lóerős volt (rövid időre akár az 1500 lóerőt is megközelítette)
-a jellegzetes BMW „vese” 1933-ban jelent meg a BMW 303-as modellen
-a BMW eredetileg Lamborghini céget bizta meg az M1 szupersportkocsi prototípusának kidolgozásával a 70-es években, de 1978-ban a Lamborghini pénzügyi helyzete miatt visszavették az irányítást a project felett. Az M1 volt a BMW egyetlen középmotoros típusa.