A zseniális Aaron Spears
Nem szereti a hangszer mögötti tűzijátékot, a zenét szolgálja játékával. Aaron Spears emlékezetes mesterkurzust tartott a SopronDrumon a leghűségesebb város teátrumában. Vastapsot kapott a közönségtől, akik alig akarták leengedni a színpadról. Még rövid interjút is adott számunkra, amelyből kiderül: nem kell mindig óriási hatásra törekedni.
Aaron Spears először jár Magyarországon, ez volt az első mesterkurzusa nálunk. Remekül érezte magát Sopronban. Szerénysége, közvetlensége, fantasztikus zenei tudása lenyűgözte a közönséget, akik sokat kérdeztek tőle. A mélyebb szakmai, technikai kérdések mellett arról is érdeklődtek tőle, hogyan gyakorol – ezt bemutatta a hangszere mögött – mennyire szeret kottából játszani (nem szeret annyira, mert elveszi a figyelmét a zenéről), milyen a popsztárok, Usher vagy Ariana Grande mögött dobolni. Erre azt felelte, az embernek tudnia kell a helyét a sztárok mögött. A zene lüktetése a fontos, hogy áradni tudjon és ehhez a dobos adja az alapot. Usher például mindig azt kéri tőle, erősen intenzíven játsszon. Ő amúgy is nagy energiákkal dobol, több példaképe is ilyen, de mindegyikben mást szeret. Sebességet, pontosságot, melódiát, érzéseket, dinamikát. Dennis Chambers, Vinnie Colaiuta, Dave Weckl, Steve Gadd a kedvencei.
Neki az volt a szerencséje, hogy több stílusban kipróbálhatta magát. Templomi együttesben játszott először, csak később ismerkedett meg más stílusokkal, így a dzsesszel, meg a rnb-vel is. Részt vett az American Idol Tourban, szinte minden műfajban kísért énekeseket. Ez is segítette a zenei stílusának, eszköztárának szélesítését.
A kérdések megválaszolása között aztán felvillantotta fantasztikus zenei tudását, amely teljesen lenyűgözte a hallgatóságot. Fergeteges technikája, robbanásszerű játéka, ereje, kisugárzása, parádés játéka sokak számára emlékezetes marad. Vasárnap Sopron Fő terén erről meggyőződhetnek azok is, akik nem vettek most részt ezen a kurzusán. A közös fotózkodás után még arra is szakított időt, hogy néhány kérdésünkre válaszoljon.
- Először jár nálunk, hogy érezte magát ezen a kurzuson?
– Nagyon jól. Mindenki kedves, segítőkész, a szállodában, a barlangszínházban, bárhová megyek. A legapróbb részletekig figyelnek rám, remekül érzem magam itt, köszönöm!
- Többféle ritmusból állna össze ez a képlet, attól függ, milyen életszakaszomat nézzük. Akadtak helyzeteim, amelyek nagyon intenzíven zajlottak a sorsomban, oda gyors tempó kellene, pörgős, négy-négyes ütem, a csendesebb időszakaimhoz akár még a baletthez hasonló ritmus is mehetne. Mindig más a tempó, ahogy telnek a napok, az évek.
-Mi volt a legmélyebb, legmeghatóbb, legmeghatározóbb koncertélménye eddig?
- A 2005-ös Grammy-díj átadón James Brown és Usher társaságában szerepelhettem, ez nagy élmény volt. A másik inkább hangulatában, hatásában, céljában érintette meg a lelkem. Ariana Grande One Love Manchester jótékonysági koncertje, amely a 2017-es terrortámadás áldozataiért szólt, belém égett egy életre. Az nagyon összehozta az embereket. (Ezen fellépett Coldplay, Justin Bieber, Katy Perry, Robbie Williams- a szerző.)
- Mit üzen a jövő dobosainak?
- Egyensúlyra kell törekedni, nem óriási hatásra. Legyenek meg az alapok, a biztos tudás, a zene szolgálata. A dobos a háttérben dolgozik, ő adja meg az alapot, milyen legyen a tempó, a haladási irány. Ez a legfontosabb, a megbízhatóság, nem a tűzijáték…
- Varga Róbert –