đ¶ĂllatbarĂĄt EGYMI cĂmre pĂĄlyĂĄzik a soproni TĂłth Antal EgysĂ©ges GyĂłgypedagĂłgiai MĂłdszertani IntĂ©zmĂ©ny, Ăvoda, ĂltalĂĄnos…
đ¶ĂllatbarĂĄt EGYMI cĂmre pĂĄlyĂĄzik a soproni TĂłth Antal EgysĂ©ges GyĂłgypedagĂłgiai MĂłdszertani IntĂ©zmĂ©ny, Ăvoda, ĂltalĂĄnos Iskola, Szakiskola Ă©s KollĂ©gium ĂllatbarĂĄt EGYMI cĂmre pĂĄlyĂĄzik a soproni TĂłth Antal EgysĂ©ges GyĂłgypedagĂłgiai MĂłdszertani IntĂ©zmĂ©ny. Az âĂllatvĂ©delem gyerekeknekâ szerkesztĆbizottsĂĄga az ĂllatorvostudomĂĄnyi Egyetem ĂllatvĂ©delmi, Jogi, ElemzĆ- Ă©s MĂłdszertani KözpontjĂĄnak szakmai tĂĄmogatĂĄsĂĄval hirdetett pĂĄlyĂĄzatot a cĂm elnyerĂ©sĂ©re olyan intĂ©zmĂ©nyek szĂĄmĂĄra, amelyek a tanĂ©v sorĂĄn kiemelkedĆen sokat tesznek az ĂĄllatvĂ©delemĂ©rt, a nevelĆ â oktatĂł tevĂ©kenysĂ©gĂŒkbe beĂ©pĂtik a felelĆs ĂĄllattartĂĄst. A soproni intĂ©zmĂ©ny ĂĄllatvĂ©delem-pedagĂłgiai tevĂ©kenysĂ©gĂ©nek sorĂĄban ezĂșttal dr. BĂĄnĂĄti LĂĄszlĂł ĂĄllatorvos tartott interaktĂv elĆadĂĄst a felelĆs ĂĄllattartĂĄssal kapcsolatban a felsĆ tagozatos tanulĂłk szĂĄmĂĄra. Az iskola Ă©ves tevĂ©kenysĂ©gĂ©t ĂĄtszövi az ĂĄllatbarĂĄt szemlĂ©letmĂłd. Több adomĂĄnygyƱjtĂ©si akciĂłt is szervezett az oktatĂĄsi intĂ©zmĂ©ny, a Soproni Ăllat- Ă©s TermĂ©szetvĂ©delmi EgyesĂŒlet, a Nektek Ugatunk ĂllatvĂ©dĆ EgyesĂŒlet Ă©s a BoRĂłka ĂllatvĂ©dĆ EgyesĂŒlet szĂĄmĂĄra gyƱjtöttek a gyerekek adomĂĄnyokat. A tanĂ©v sorĂĄn szĂĄmos Ă©lmĂ©nydĂșs kirĂĄndulĂĄs, program keretĂ©ben ismerkedhettek meg ĂĄllatokkal, illetve bĆvĂthettĂ©k tudĂĄsukat, lĂĄtogatĂĄst tettek a LĂĄszlĂłmajorban, a BoRĂłka ĂllatvĂ©dĆ EgyesĂŒletnĂ©l, az ErdĆ HĂĄzĂĄban is. Az intĂ©zmĂ©nyben ĂĄllatbarĂĄt szakkör mƱködik. Ezeken nem szeretem ĂĄllatokkal is megismerkedhetnek a tanulĂłk. Az alsĂł tagozatos diĂĄkok szĂĄmĂĄra vezettĂ©k be a tanyapedagĂłgia tantĂĄrgyat. Ennek cĂ©lja, hogy a gyermekek környezetrĆl, fenntarthatĂłsĂĄgrĂłl, hĂĄztĂĄji gazdĂĄlkodĂĄsrĂłl, növĂ©nytermesztĂ©srĆl Ă©s gondozĂĄsrĂłl szerzett ismereteiket bĆvĂtsĂ©k, lehetĆsĂ©g szerint közvetlen megtapasztalĂĄs alapjĂĄn. Fontos szempont a következĆ generĂĄciĂł ökolĂłgiai, környezetvĂ©delmi Ă©s ĂĄllatvĂ©delmi szemlĂ©letmĂłdjĂĄnak kialakĂtĂĄsa illetve a tolerancia- Ă©s empĂĄtiakĂ©pessĂ©g fejlesztĂ©se a többi Ă©lĆlĂ©nnyel szemben. ForrĂĄs: TĂłth Antal EgysĂ©ges GyĂłgypedagĂłgiai MĂłdszertani IntĂ©zmĂ©ny, Ăvoda, ĂltalĂĄnos Iskola, Szakiskola Ă©s KollĂ©gium