Média át
Átrendeződnek a soproni médiaviszonyok. A rendszerváltás után három rádió osztozott az egyetlen 94,1 frekvenciasávon. 6 órás leosztásban sugározták az elején még, valljuk be férfiasan, csetlő-botló műsorukat. Kicsi volt, sárga volt, de a miénk volt. Volt saját rádiónk később a Kisalföld mellé lett saját újságunk is, majd saját tévénk. Az újságok között volt talán a legnagyobb pörgés. Jöttek, mentek, némelyikre még emlékszünk is.
Mostanra állandó rendszerességgel soproni híreket megjelentető újság csak Soproni lap és a Kisalföld maradt. A kábeltv piacon is erős átrendeződés Matáv, majd UPC kivásárlással ez a piac most már megnyugodni látszik. A helyi híreket a Sopron Tv és a királyi TV soproni Körzeti stúdiója tolja az országos és helyi csatornákon.
Rádiók közül Sopron Rádió volt az első, aki elvérzett a média harcban. A másodikat a Nemzeti Hírközlési Hatóság a múlt héten pecsételte le, fizetési hátralék miatt. Maradt a Panoráma Rádiónak induló Corvinus rádió.
Az internetes médiafelületek az index soproni mutációjával indultak. Lelkes, ingyen dolgozó csapat sokáig szállította a híreket az index és a soproni olvasóknak. Elmúlt a lelkesedés és a csillagok állása is megváltozott ;-). A városi híreket a mai napon a cyberpress.hu az index.sopronnet.hu szállít. Naplószerűen a sopron.info.hu (ezek mink vagyunk) működik, míg a városról szóló híreket a sopronrol.com oldalakon is gyűjtik. Ebből is látszik, hogy az interneten kisebb tőkebefektetéssel, lelkesedéssel, tudással azért lehet még valamit tenni a városért. Mert a városi PR-hez ezek a felületek is erősen hozzátartoznak, ha szeretik, ha akarják, ha nem.
Most a nyári melegben valami erjedés azért bejátszott ebbe a langyos kovászba is. A Média Központ megalakulásával lassan új médiabirodalom fogja kinőni magát. Rosszindulatú kismalacom megint beleröfögött, hogy „ez is a hatalom átmentésének egyik eszköze. A városi holding után kinőtt a második lába is” – röfögi folyamatosan.” A gazdaság után már a média is …” – csitítgatom, hogy rosszul látja, mert egy ekkora város azért nem ad akkora tölgyest, értsd hirdetői piacot és hirforrást, ami ennyi éhes médiumot el tudna tartani. De ő csak röfög és nem hagyja abba. A Média Központban TV, rádió, újság, internetes portál, minden lesz. Mint a bánfalvi búcsúban.
Csak az ilyen egy kézben lévő média birodalomnak mindig az a veszélye, hogy nem a városiakat érdeklő, hanem a média által „sugározott” híreket fogja kapni a polgár. Az árnyaltabb verzió az ami a vállalati meccsen született eredmény kommentálása, mikor a Műszakiak a PR-esek ellen 2:0 játszottak. A műszakiaknál csak az eredmény szerepel a hirdetőtáblán, de a PR-eseknél a következő mondat olvasható: „A tegnapi meccsen a műszakiak ellen a dícséretes második helyen végeztünk”.
… és megint kezdődik a sorok közötti olvasás?